دانلود فایل موتور با حجم متغير 16 صفحه با فرمت WORD
يك شركت تخصصي بدنه و قطعات خودرو به نام شركت ((مي فلاور)) ابداع كرده است كه مي تواند حجم وضريب كمپرس خود را در حين كاركرد تغيير دهد . اين طرح كهe3 نام گرفته است هنوز در مراحل آغازين قرار دارد اما يك نمونه تك سيلندر آن مورد آزمايش قرار گرفته تا مشخص شود كه آيا اين طرح مي تواند باعث كاهش مصرف سوخت و آلودگي هوا شود تا در صورت مثبت بودن نتايج به توليد نمونه هاي واقعي اقدام شود .
قابليت تنظيم حجم و ضريب كمپرس موتور بدان معني است كه موتور مي تواند خود را در هر لحظه با نياز راننده و همچنين شرايط كاركرد خودرو (سرعت كم ؟ بار زياد و غيره ) تطبيق دهد . كارشناسان شركن مي فلاور اظهار مي دارند در شرايط عادي در 95 در صد موارد موتور فقط با بخشي از كل نيروي خود كار مي كند و تنها در شرايط خاصي نياز به تمام نيروي آن وجود دارد .
در موتور هاي رايج معمولي ، پيستون از طريق شاتون به ميل لنگ متصل است و هنگامي كه اتاقك احتراق بالاي پيستون توسط سوخت و هوا منجر مي شود انرژي آزاد شده ناشي از اين انفجار پيستون را در كورس خود به سمت پايين مي راند و باعث چرخش ميل لنگ مي شود . ياتاقاني كه شاتون را به ميل لنگ متصل مي كند در زبان انگليسي با نام «لنتهاي بزرگ» (big - end) شناخته مي شود . در موتور e3 رابط ديگري هم بين شاتون و ميل لنگ وجود دارد و در واقع دو ياتاقان وظيفه تماس شاتون و ميل لنگ را انجام مي دهند . با تنظيم زاويه اين اتصال در هنگام كاركرد موتور ، پيستون مي تواند به ميل لنگ نزديك تر شده و يا از آن دورتر شود و با اين عمل كورس پيستون ، به طور موثر تغيير مي يابد .
30_1569012561_31592_4862_1732.zip0.02 MB |