دانلود فایل فلسفه زيبايي شناسي 37 صفحه با فرمت WORD
لذات زيبايي شناسانه
فلسفههايي كه در اوايل دورة مدرن ، ايدههاي مربوط به هنر زيبا و حوزة مشخص ارزش زيباييشناسانه را توسعه دادند، تبديل به متون بنيادين نظرية زيبايي شناسي معاصر شدند، و در اين مقاله به ملاحظة برخي از تأثيرگذارترين آنها مي پردازيم. خواهيم ديد كه اين نظريهها با وارد كردن تفاوتهاي مربوط به جنسيت به مفاهيمي همچون زيبايي ، والايي، لذت، و خود زيبايي شناسي، به تشديد اين ايده كه هم هنرمندان و هم بهترين نقادان هنر به نحوي آرماني ] جملگي[ مذكر مي باشند، كمك كردند. بعداً خواهيم ديد كه تمامي اين عوامل اهميت قابل توجهي در رابطه با فعاليت زنان هنرمند داشتهاند، چرا كه درون مباحث نسبتاً انتزاعي زيبايي شناسي فلسفي، شبكه هايي از مفاهيم وجود دارند كه به توصيف و تعيين حدود و چگونگي فعاليت زنان، چگونگي فكر و احساس آنها و كيفياتي كه ايشان ميبايست در هنر و در زندگي پرورش دهند، مي پردازند. به بياني ديگر، بين بعد انتزاعي بحث و انشعاب مفهومي و گاهي بيدرنگ كاربردي آن، نوساني وجود دارد. بگذاريد با ذكر پيش زمينههايي كلي در باب اوضاع فلسفياي كه مفاهيم مركزي مدرن زيبايي شناسي در آن ايراد شدند، آغاز كنيم.
زيبايي شناسي
«زيبايي شناسي» واژهاي است ابداع شده توسط فيلسوفان براي مشخص كردن يك نوع تجربه كه هيچ واژة رسايي در زبان بومي براي آن وجود نداشته است.
26_1569181369_31734_4862_1807.zip0.04 MB |