دانلود فایل شرحي پيرامون فيلم هاي كمدي 49 صفحه با فرمت WORD
دريافتن اينكه يك شوخي خنده دار است يا نيست كار ساده ايست. يا به آن ميخنديد يا نميخنديد. اين يك واكنشي آني ست. شوخي ها ميتوانند چيزهاي زيادي را دربارة آدمهايي كه آنها را تعريف ميكنند و همين طور آدمهايي كه به آنها ميخندند آشكار كنند. به نظر فرويد شوخي مثل روياست. زيرا بيانگر عناصر نادلپذيري است كه معمولآً از ورودشان به خود آگاهي آدمها دوري ميكند. به ندرت پيش ميآيد كه يك بازيگر كمدي از سد لودگي گذر كند و به دليل احساسي كه در شوخي اش نهفته است شناخته شود. ميتوان شخصيت دلقك در نمايشنامه شاه لير را مثال زد كه حقيقت را در قالب شوخي به زبان ميآورد. هيچ كسي كمدينها را جدي نميگيرد. در موارد نادري كه كمدينها نقشي با احساس وجدي را ايفا ميكنند اغلب بسيار خوب ظاهر ميشوند، چون مهارت و حس زمان بندي آنها چنان خوب است كه حتي در يك درام هم بخوبي يك اثر كمدي نتيجه ميدهد. مثل جري لوئيس در فيلم سلطان كمدي (مارتين اسكورسيزي) ايده هاي يك شوخي بيش از آنكه تلويحي باشند صريح و بي پرده اند. يك شوخي گذشته از اينكه با چه دشواري و مهارتي ساخته شده، بايد خودانگيخته بنظر برسد. پس در اين مجموعه تضادها، كمدي را بايد يك درام آراسته شده پنداشت. بازيگر كمدي ميزان جديت انديشه هايش را پنهان نگه ميدارد.
كمدي حالت ستيزه جويانه ندارد. زيرا موقعيتي را در هم ميريزد و سبب رهايي از تنش ميشود. امام درام در سوي ديگر، ستيزه جويانه است زيرا بر مشكلات متمركز ميشود و تنش ايجاد ميكند.
در مورد وودي آلن اين مايه مسرت است كه او كمديني است با انديشه هايي جدي و در همان حال كه تنش ميآفريند. ما را به خنده نيز وا ميدارد.
آلن استيوارت كانيگزبرگ در اول دسامبر 1935 در برو كلين آمريكا به دنيا آمد: جايي كه در نزديكي آن 25 سالن سينما وجود داشت. او در 3 سالگي اولين فيلم زندگي اش را ديد: سفيد برفي و هفت كوتوله و چنان مسحور شده بود كه به سوي پرده دويد تا آن را لمس كند. در 5 سالگي يك سينما روي حرفه اي شد. در تابستانها اگر پول داشت هر روز به سينما ميرفت. در زمستانها شنبه ها و يكشنبه ها قطعي بود، و گاه جمعه شبها نيز به تماشاي فيلم ميرفت.
33_1569262012_31772_4862_1506.zip0.05 MB |