چکیده:
این مجموعه به منظور اشاعه ی فرهنگ مد ولباس در کشور و استفاده از پتانسیل موجود در کشور برای صادرات البسه و ترویج طرح های ایرانی در جهان ساخته میشود و علاوه بر صادرات و اشتغال زایی باعث ترویج فرهنگ ایرانی در کشورهای دیگر می شود.
سایت منظور شده نیز با همسایگی های مناسب به این کاربری انتخاب شده است و می تواند حتی باعث جذب گردشگر در این منطقه نیز بشود که اگر همه ی مراحل کار به درستی پیش رود انشاالله به این مهم نیز دست پیدا می کنیم.
اما لزوم وجود چنین مجموعه ای به دلیل عدم وجود ان به صورت گسترده و اصولی و کمبود ان حتی به صورت خیلی ابتدایی از دیگر دلایل انتخاب چنین طرحی بود.
از به مقابله گذاشتن طرح ها در مجموعه و بالا رفتن کیفیت و ارزان شدن لباس ها تا دعوت از کمپانی های بزرگ برای جذب خریدارو موزه های فرهنگی لباس از نکات دیگر
این مجموعه است.
لباس گذشته از جنبه پوشانندگي كه پيوسته مد نظر بوده است و به نوعي اولين اختراع بشر محسوب مي شود و همواره او را ازگرما وسرما ، مصون داشته دراثر مرور زمان به نوعي ،
جنبه نمايشي نيز يافته است و بدين منظور چه هنرها كه در تزيين آن به كار نرفته است و چه ابداعات و ابتكاراتي كه درتحقق اين جنبه دكوری لباس صورت نگرفته است. البته اين وسيله پوشش يا در واقع اين رشته از هنر نيز پيوسته پا به پاي توسعه و پيشرفت تمدن و همگام زمان تغيير كرده و در هر عصر و دوره اي در قالبي و فرمي تازه ريخته شده و دستخوش تغييرات و تحولات بسياري گشته است .
نقش تربيتي و فرهنگي لباس برانسان واجتماع، بركسي پوشيده نيست. لباس همواره به عنوان وسيله اي مناسب در جهت تعارضات فرهنگي
نيز به كار گرفته شده و امروز در تهاجم فرهنگي غرب ، لباس نيز به
عنوان بهترين وسيله مورد استفاده
قرار گرفته است .
با توجه به موارد فوق وجود مراکز با عنوان خانه مد و لباس با اهداف زیر در هر محله و به شکل وسیع تر در هر شهری با توجه به تفاوت فرهنگ ها کاملا ضروری به نظر می رسد .
خانه مد شامل بخش های زیر است:
1- بخش وسیع نمایشگاهی با سالن های متعدد که در هر سالن رویکرد های متفاوت و اجناس متفاوت وجود دارد.
2- بخش آموزشی تخصصی طراحی
3- کتابخانه تخصصی
4- سالن همایش تخصصی
5- بخش اداری و خدماتی وابسته
6- بخش تفریحی مراجعین
7- بخش مدیریتی و تاسیساتی