امروزه يكي از وظايف گرافيست طراحي آرم يا نشانه ست.
هر سازمان يا شركتي در زمان تآسيس در صدد برمي آید كه براي خودش يك آرم طراحي كند تا به اين وسيله بتواند هويت و شخصيت اجتماعي خود را به ديگران معرفي كند.
چون اصولا آرم مشخصه اصلي هر سازماني است و حكم امضا و مهر اون رو دارد.
مردم هم وقتي از يك محصول شناخت پيدا مي كنند و يا با خدماتي آشنا ميشوند، به محض اينكه نشانه آن سازمان را مي بينند اطمينان خودشونو نسبت به اون كالا بدست ميارند.
براي همين، آرم، يه فرم و يا يه تصوير گذرا نيست بلكه ممكن است كه ساليان زيادي در خدمت يك سازمان قرار بگيرد.
بنابراين وقتي ميخواهيم يك آرم را طراحي كنيم بايد تمام جنبه هاي آن را بررسي كنيم.
عموما" لوگو ها مخفف اسم یا هدف اون سازمان یا شرکت است
چون يك پوستر يا بروشور يا يك صفحه روزنامه يك زمان كوتاهي را به خودش اختصاص مي دهد و بعد يك تصوير ديكه جاي آن را مي گيرد ولي آرم يك زمان مشخص و معين ندارد.
مشخصه هاي يك آرم:
سادگي، زيبايي، انسجام، وحدت شكل، قابليت كارآيي در اشكال مختلف(يعني بشود به شيوه هاي مختلف اجرایش كرد مثلا بصورت حجمي، روي سردر، بصورت روميزي و….)، عدم تشابه با علائم ديگر، بسادگي در خاطره سپرده بشود، گويا باشد، داراي اجراي دقيق و صحيح باشد.
پس مي بينيم كه آرم در عين سادگي، داراي ويژگيهاي زيادي است كه بايد به طور دقيق در قالب يك تصوير بوجود بي آید.